Inbox. Co to je a měla bych ho mít?

Můj systém, kde se žádný nápad neztratí v propadlišti dějin. Zázrak jménem inbox.

Mívám spoustu nápadů. Honí se mi v hlavě sem a tam. Často se rychle objeví a také velmi rády a rychle mizí. Proto své nápady zapisuji co nejdříve.

Během dne mi přibývá spousta úkolů, některé jdou vyřídit hned, jiné však vyžadují více času a soustředění a je potřeba je odložit na později. Co s nimi? Honem napsat! Jinak večer sedím, přemýšlím a ne a ne si vzpomenout, co jsem to potřebovala vyřídit. Později v noci jdu spát a stále mne to straší v hlavě. A ve chvíli kdy to vypadá, že už usnu – šup a je to tam. Vzpomenu si. A je po spaní.

Jednoduše si vše potřebuji zapsat.

Jenže jsem v tom zapisování mívala pěkný guláš. Nápady, úkoly, myšlenky, informace zvenčí… vše na jedné kupě. Ale na třídění hned na začátku není vždy čas. Neustále hledat tu správnou stránku v diáři.

A tak jsem začala využívat inbox.

Sběrné místo, kde zachycuji úplně všechno, co zrovna nemám čas zapsat tam, kam to patří.

U mne je to místo v diáři, na které si lepím samolepící štítky s nápady, úkoly… A když mám chvíli čas, roztřídím je na to správné místo. Abych v tom měla pořádek a vždy rychle a efektivně našla, co potřebuji. Proč samolepící štítky? Mám k tomu dva důvody.

Ten první je zcela banální. Protože je miluji, je tolik krásných designových kousků….

A ten druhý? Když jsem si vše psala na obyčejný papír v diáři, měla jsem v tom chaos – co jsem již přesunula na své místo? Nezapomněla jsem to odškrknout? A kupily se mi papíry…

A tak jsem zavedla samolepící štítky a inbox, rázem bylo po problému. Jednoduše vemu jeden, informaci přesunu na místo v diáři, kam patří a nic se nikde nekupí….

O samolepících štítcích se můžeš dočíst také tady. A že je miluji již dlouho si můžeš přečíst také v mém příběhu, používala jsem je také v období PŘED. Měla jsem je doslova všude. Jen to byl chaos.

Zkus to také!

Zdá se Ti to moc organizované? Přijde ti, že to zabírá moc času? Opak je pravdou. Také bych nevěřila, že něco takového ušetří tolik času. A stresu….

Ale co Ti budu povídat a přesvědčovat se, nejlepší je vlastní zkušenost. Pokud pochybuješ, vyzkoušej.

Aby Ti inbox správně fungoval, je třeba dodržet 3 základní pravidla:

  1. Každou nedokončenou věc, nápad, myšlenku je potřeba zachytit a dostat ji z hlavy na jednotné místo – tak abys vnitřně cítila, že ji z hlavy můžeš pustit, že je uložena na bezpečném a jasném místě.
  2. Inbox měj ideálně jen jeden. Přesně víš, kde to zapsat. Přesně víš, kde se daná věc v mezičase nachází. Buduješ si důvěru v systém, v to, že svůj nápad opravdu najdeš.
  3. Pravidelně svůj inbox vyprázdňuj. Jinak budeš mít opět jen hromadu papírů. A zase budeš hledat. Začneš ztrácet čas. A nakonec se ztratí i důvěra v systém a budeš opět na začátku.

POZOR: vyprázdnit neznamená, že vše musíš dokončit. Znamená to, že informaci z lístku dáš na příslušné místo – úkol na to-do list nebo na stránku s projektem, kterého se týká, schůzku s makléřem do měsíčního přehledu, objednávku na stránku s podrobnostmi…. Jistě víš, kam mířím. Inbox slouží pro okamžité zapsání a sběr. Pokud máš čas a příležitost, piš si věci samozřejmě rovnou tam, kam patří. Někdy to ovšem nejde, nemůžeš hledat, tak využiješ inbox.

Můj malý tip č.1: pro svůj inbox nepoužívej klasický papír. Samolepící štítky mnohem lépe drží na fólii či plastu.

Můj malý tip č. 2: dej si inbox hned na začátek diáře, budeš jej tak mít okamžitě po ruce.

Potřebovala bys inbox do svého diáře vyrobit? Koukni sem nebo mi napiš!

 

 

Iveta Nejezchlebová
Miluji diáře. Miluji plánování. A ráda pomáhám lidem okolo sebe s plánováním tak, aby jim pomohlo plnit jejich sny a cíle. Můj příběh si můžete přečíst zde >>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.